FANDOM

Seieen Sahel

Biografické informace

Datum úmrtí:

3,956 BBY

Fyzický popis

Druh:

Chistori

Pohlaví:

Muž

Období:

Mandalorianské války

Politická příslušnost:
  • Řád Jedi
  • Galaktická Republika

Starý mistr Jedi, který bydlel v malé osadě nedaleko enklávy Jedi na Dantooine. Vyznal se ve stavbě holocronů a zařízení s nimi spojených, o čemž měl možnost několikrát poučit Jordiho Linxe, který byl padawanem dlouholetého přítele mistra Jedi Vandara Tokareho.

Biografie Editovat

Počátky života mistra Sahela byli velice krušné, protože v jeho vlastní rase byli uživatelé Síly, pro chistoriany zahádného mysteria, obávanými a proto byli pronásledování a mnohdy popravováni. Seieenu Sahelovi se však povedlo opustit domovskou planetu a tehdy začal cestovat galaxií, než jeho nadání rozpoznal Jedi plnící v jeho blízkosti diplomatickou misi. I přes pro mnohé pokročilý věk, byl Sahel přijmut do řádu i vzhledem k dlouhověkosti jeho druhu v porovnání s lidmi.

Setkání s Jordi Linxem Editovat

V roce 3,965 BBY se tehdy již starý mistr Sahel setkal s mladým padawanem Jordi Linxem, který mu na příkaz svého vlastního mistra, Vandara Tokareho, doručil holobox, na němž byl záznam mistrovi domovské planety, na níž nezanedbal i přes krušný odlet. Jordi jej od té doby navštívil vícekrát a vždy ochotně starému mistrovi naslouchal. Během návštěv mladého padawana mistra Tokareho, jež byl dávným Sahelovým přítelem, naučil některé prvky druhé formy boje se světelným mečem - Makashi, ale především jej naučil mnohému včetně zákládů stavby holocronů, holoboxů a dalších s nimi příbuzných zařízení.

Smrt Editovat

Vzhledem k nepříliš příznivému vývoji válečného konfliktu se v roce 3,956 BBY přemístil zpět do enklávy, aby zde vypomohl s výcvikem younglingů, bohužel se mu to však stalo osudným. Krátce po jeho přesídlení totiž zbombardoval enklávu z orbity Darth Malak a mistr Sahel se obětoval, aby zachránil několik younglingů před padajícími sutinami. Jeho šlechetná oběť pozůstala zapomenuta vzhledem k následujícím událostem, dokud to neprošetřil obnovený Řád Jedi a tehdy už mistr Jordi Linx.

Osobnost a vlastnosti Editovat

Mistr Sahel disponoval přátelským a vlídným charakterem, který poněkud protiřečil přirozené nátuře jeho druhu. Rád také vzpomínal na svou domovskou planetu a všeobecně na vše, co ve svém životě zažil. To z něj činilo známého vypravěče, který byl vděčný za společnost ostatních. Velice rád také vyučoval a předával své vědomosti, když o to byl požádán.

Síly a schopnosti Editovat

Mistr Sahel byl jedním z mála Jedi, kteří měli schopnost Psychometrie, což jim umožňovalo číst minulost z objektů, kterých se dotknuli. Tuto schopnost demonstroval Jordi Linxovi na holoboxu, který mu doručil, a přesně popsal jeho cestu.

Pokud mistr Sahel bojoval se světelným mečem, tak se spoléhal především na formu Makashi, jejíž některé údery naučil Jordiho Linxe.

Výskyt Editovat

Sága Linxů