FANDOM

První Bitva o Dantooine

Konflikt:

První Jediská Čistka

Datum:

3,951 BBY

Místo:

Dantooine, planiny Khoonda

Výsledek:

Vítězství Khoondy/Republiky

Účastníci

  • Khoonda
  • Galaktická Republika
  • Řád Jedi
  • Azkulovo žoldáci/Exchange

Velitelé

  • Zherron
  • Berun Modrul
  • Mistr Jedi Vrook Lamar
  • Vypovězená
  • Dopak
  • Azkul †

Síly

  • Jedi (2)
  • Obranné věže (3)
  • Útoční droidi (3)
  • Minové pole
  • Khoondská domobrana
  • Posádka Ebon Hawku
  • Zběhlí žoldáci
  • Žoldáci(původně 4násobná převaha)

Ztráty

Několik členů místní domobrany

Azkul, většina žoldáků

První Bitva o Dantooine, také známá jako Bitva o Khoondu, byl lokální konflikt, jež následoval katastrofickou Občanskou Válku Jedi, v roce 3,951 BBY. Hlavním cílem byla osada Khoonda pod vedením administrátorky Tereny Adare, jež sjednotila zdejší občany po zničující válce, na níž zaútočila skupina žoldáků pod vedením Azkula, který byl najatý kriminálním syndikátem Exchange.

Přípravy Editovat

Kriminální syndikát Exchange chtěl využít Dantooine jako svoji základnu operací ve Vnějším Okraji a zneužít tak jeho odříznutí od Republiky ve svůj finanční prospěch. Najali proto skupinu žoldáku pod vedením Azkula, který začal muže sjednocovat v okolí Khoondy a jednu základnu měl i v Krystalové jeskyni. Tam také uvěznil zajatého mistra Jedi Vrooka Lamara.

Plány Azkul zkřížila Vypovězená, která nejprve osvobodila Vrooka z jeskyně, jenž se poté uchýlil zpět do Khoondy, kde před svým zajetím působil jako poradce administrátorky a poté stanula v čele obrany Khoondy. Zde nejprve pomohla zverbovat nové síly, vyléčit některé zraněné, opravila několik poškozených bojových droidů, zprovoznila obranné věže a pomohla rozšířit defenzivní minové pole. Celkem tedy ze značně zranitelné osady vytvořila poměrně bojeschopnou domobranu, jež byla nyní připravena na útok čtyřnásobné převahy žoldáků.

Bitva Editovat

Před samotnou bitvou ještě Vypovězená zvýšila svým proslovem morálku obránců, zatímco Vrook vyrazil naproti útočníkům, aby je zpomalil a trochu snížil jejich počty.

Bitvu zahájili žoldáci, kteří naběhli rovnou do posíleného minové pole a ztratili tak další část svých mužů. To bylo důsledkem především špatných informací a zasáhu Vypovězené, stejně jako úprava progamování obranných věží a posílení domobrany, jejíž první linie stála po boků obranných věží. Zde padla velká část žoldáků, kteří sice pobili všechny obránce venku, ale za cenu několikanásobných ztrát.

Další chybou Azkulovo neaktuálních informací byl přístup do zbrojnice, který byl nyní pevně uzavřen a žoldáci se tak nemohli dostat k lepší výzbroji. Poté se vrhnul se vším co zbylo přímo do osady, aby se střetnul s hlavní vlnou obránců osady. Ti posílení o opravené bitevní droidy, asistenci dobrovolníků, ozbrojených civlistů a posádky Ebon Hawku a navrátivšího se Vrooka, svedli lítou bitvu.

Azkul se ještě pokusil Vypovězenou po svém vstupu dovnitř uplatit sumou 4,000 kreditů, což považoval za hodnotu čtyř žoldáků, jež mohla zabít před tím, než by byla sama zabita. Ta striktně odmítla a s připočtením Azkulovo neúcty k vlastním mužům dokonala obrat ve prospěch domobrany zrada několika jeho mužů. Jeho pravá ruka Dopak, totiž uzavřel tajnou alianci se Zherronem a ve finálním střetu se proti Azkulovi s několika dalšími obrátil, čímž jasně zpečetil osud bitvy, která skončila přesvědčivým vítězstvím domobrany.

Následky Editovat

Vítězství v této bitvě předurčilo nadcházející světlé časy na Dantooine, stejně jako obnovenou důvěru místních v členy řádu Jedi. To následovně prokázali při rekontrukci zdejší Enklávy, čímž tak svým ochráncům chtěli vzdát hold.