FANDOM

Djem-So

Shien v praxi

Pátá forma boje se světelným mečem, také známá jako Cesta Draka Krayt nebo forma Houževnatosti. Byla rozvinuta z Formy III (Soresu), aby obohatila především její útočnou část. I proto vznikli dvě odnože - Shien, více zaměřená na obranu před blastery a Djem So, zaměřená na boj se světelným mečem. Cílem obou však bylo použití útoku soupeře proti jemu samotnému. Oproti jiným formám vyžaduje větší fyzickou sílu a vznikla kombinací formy II a III.

Přednosti Editovat

Shien byl vhodný proti více soupeřům, převážně s blastery a vycházel z pevné obrany. Djem So, oproti Soresu, po obraně okamžitě přechází do protiútoku využívajíc sílu soupeřova úderu, proto vyžadoval velkou hrubou sílu a schopnost, což v kombinaci se Sílou vedlo k velice silnému útočnému stylu schopnému překonat i silné obrany.

Slabiny Editovat

Shien však strádal při použití proti jednomu soupeři. Zatímco Shien byl slabý proti jednomu protivníkovi, Djem So zase postrádal dynamiku pohybu uživatele.

Známí uživatelé Editovat

Mezi významné uživatele páté formy boje se světelným mečem patří Dewbacca, který ovládá obě odnože, Shien i Djem So a dokáže je rychle měnit, nebo kombinovat. K užívání Djem So se rozhodla i jeho vrstevnice Fay Linx, i když ji trochu obohacovala o prvky z jiných forem.

V období Dědictví patřil ke známým uživatelům této formy Kevin Zahn.