FANDOM

Fay Linxová

Biografické informace

Planeta narození:

Yavin 4

Datum narození:

22 ABY

Fyzický popis

Druh:

Člověk

Pohlaví:

Žena

Výška:

174cm

Barva vlasů:

Dlouhé bronzové

Barva očí:

Zelené

Období:
  • Nová Republika
  • Galaktická Aliance
Politická příslušnost:
  • Nový Řád Jedi
  • Galaktická Aliance
  • Jedívky
  • AFO-GOOW!
Známí mistři:

Fay Linxová byla druhým potomkem Jediského páru Alexe Linxe a Lynn Elliades-Linxové. Měla také dva bratry, o dva roky staršího Lukea a o rok mladšího Macea. Své jméno dostala po překrásné, záhadné a úchvatné mistryni Jedi Fay, kterou poznal její otec v době před Klonovými Válkami. Proslula především jako velitelka Jediské letecké skupiny Antisith Flying Objects - Get Out Of Way!.

Biografie Editovat

Už od malička se Fay setkávala s něčím, co potkalo i sourozence Solovi a to faktem, že byla potomkem rytíře Jedi, tedy se od ní očekávalo, že bude kráčet, stejně jako její bratři, ve stopách obou rodičů. Tomu odpovídala i její výchova a vlastně i ideály, kdy jí jiná cesta, než ta Jediho, ani nenapadla.

Průzkum Knihovny Jedi Editovat

V osmi letech se během hodiny mistryně Tionne seznámila s o rok mladší Aryou Corriolan a společně se tehdy rozhodly provést výpravu do nedalekých ruin velké knihovny. Po nezbytných přípravách a vybavení se, včetně dvojice plyšáků Kylea a Xaxoona, obě dívky vyrazili. Shodou náhod objeví obě dívky tajný vchod, kterým se propadnou do suterénu budovy, kde začnou se svým průzkumem. Během svých pruzkůmu objeví spoustu zajímavostí a vezmou si i několik artefaktů, než o další patro níže narazí na prastarý sithský holocron. Ukáže se, že holocron má v sobě i část svého majitele a dívky s ním svedou lítou bitvu, která vážně naruší statiku budovy. Po vzorné spolupráci však sithského ducha přebývajícího v holocronu porazili, seč světelný meč, který si Fay půjčila od svého otce se dostal ke kraji propasti. Při jeho záchraně se na Fay odlomil kus stropu a byl by jí i Aryu rozdrtil, kdyby nezasáhl Alex Linx. Zachráněny, ale odhaleny se poté vydali domů, aby si počali odpykávat zasloužený trest, za jejich nebezpečnou zvídavost. Toto dobrodružství se však stalo základem jejich pevného přátelství.

Padawanka Kypa Durrona Editovat

AFO-GOOW! Editovat

Pokud neměla Fay naordinovaný trénink od svého mistra, tak se se svými přáteli věnovala činnostem ve své letecké skupině, kterou si společně s Aryou založily. Tyto akce většinou sestávaly z nacvičování šílených leteckých kousků, létání v asteroidových polích a rabování vrakovišť kvůli nové technice nebo součástkám. Těmto výpravám říkaly s Aryou Šrotové výpravy a společně s eskadrou si jich připsaly pěknou řádku.

"Je to mistr Linx, mladá dámo."
Alex Linx vyžadující si oficiální titulaci poté, když Fay něco provedla.

Nejznámější výpravou však byla ta na Tallaan, což bylo bothanské území a kde byla letka rozpoznána. Vyústilo v sérii trestů od Fayina otce Alexe, který musel vzniklý spor urovnávat na Coruscantu. Fay s Aryou však nelenily a obešli otcův zákaz, takže mohly podniknout s letkou další výpravu, tentokrát na Collu IV, kde hodlaly získat potřebné součástky. Zde však způsobily rozohnění sporu mezi dvěma zdejšími pouličními gangy, který byly nuceny před odletem vyřešit. Povedlo se jim to předstíráním jejich příslušnosti k třetímu gangu Plešatým Ewokům, jako jejichž velitelka Fay vystupovala. Pro tuto pozici použila pásku přes levé oko a notně povýšený tón. Jako Ewoci neutralizovali oba ostatní gangy využitím momentu překvapení, přeletu frachťákem, takže nakonec nedošlo k vážnějšímu zranění nikoho z obou stran. Následovalo pouze poučení, že si obě velitelky gangu nepřejí další násilnosti nebo se vrátí i s posilami.

Po návratu na Ossus však bylo jejich další dobrodružství odhaleno a Fay jím zavařila svému staršímu bratrovi Lukovi, který na ně měl dohlížet. Následoval měsíc tvrdé dřiny a zákazů na Akademii, než po něm mohla letka část času věnovat renovaci lodi, která měla sloužit jako jejich mobilní základna. K tomu přispěli její táta Alex s otcem Aryi Liamem, jimž se podařilo bothany přesvědčit a získat letce status podpůrné skupiny, jak pro Jedie, tak pro Alianci. Jednou z podmínek však bylo podřízení neutrálnímu veliteli jejich základny, kterým se ukázal chisský taktik Senn'em'odouno.

Vzkříšení letky Editovat

Po Druhé Galaktické Občanské Válce došlo v letce k několika změnám, především odchodům, čemuž nepomohla ani prodleva nutná k opravě mateřské lodi letky, jež v závěru utrpěla značné poškození. Fay tedy byla nucena vyhledat nové členy a rozhodla se kvůli tomu vyhlásit konkurz, který probíhal na Coruscantu. Během konkurzu se navíc musela vypořádávat s osobními potížemi své nejlepší přítelkyně, která na tom psychicky opravdu nebyla nejlépe. Veškerý konkurz prováděla s největší pečlivostí a apatický stav její přítelkyně a spoluvelitelky jí příliš nepomáhal, navíc po ukončení konkurzu odešel jeden ze stálejších členů letky. Vzniklou situaci jí pomohl vyřešit až kapitán Bažiny, Nemo, který pohotově přišel s řešením v podobě jednoho dávného člena - Liama Arvise.

Osobnost a vlastnosti Editovat

Fay po svých rodičích zdědila množství vlastností, které projevovala už od raného dětství, včetně zvědavosti a touhy rozšiřovat si obzory. Nechybí ji ani tradiční Linxovská paličatost a odvážnost, jež ústí v mnoho zábavných, ale i nebezpečných situací. Je také často obětavá a prokazuje nezvyklé nadšení pro věc.

S titulem rytířky Jedi, zkušenostmi s vedením stíhací letky a Druhou Občanskou Válkou za sebou si Fay vybudovala značný cit pro pečlivost a odpovědnost, které předtím do jisté míry zanedbávala. Následkem toho také působila vážněji a jak lidé z okolí také často říkali, tak i značně unaveněji,

Síly a schopnosti Editovat

Kromě jména zdědila Fay i silné pouto k Síle, což prokazovala odmalička docela slušnou Telekinezí, která se s postupem času ještě rozvíjela, stejně jako schopnost Cítění Síly, kdy rozpozná uživatele Světlé strany od Temné a vycítí je i na jisté vzdálenosti.

Schopná byla také v boji se světelným mečem, kdy to poprvé prokázala s mečem vlastního otce, ale především později s vlastním, který měl bronzovou barvu čepele. Fay dlouho váhala, který styl boje s mečem bude aplikovat, aby se po několika pokusech rozhodla pro pátou formu, konkrétně její variantu - Djem So, kterou značně obohatila prvky druhé forma Makashi. Podle některých tak pomalu vznikla nová forma, nebo byl její styl boje často popisován jako kombinace těchto dvou forem.

Fay se prokazovala jako vynikající pilotka, což také ráda dokazovala, především v mladém věku. Průlety skrz asteroidové pole pro ni byly vždy výzvou, stejně jako mnohočetná převaha nepřátel - vynikala totiž především skvělými manévry jimiž zlomila svého soupeře a poté jej dorazila. K tomu šlo připočítat výtečný nadhled, jež jako velitelka letky vhodně využívala. Otázkou zůstávalo nakolik by byla Fay tak dobrá bez používání Síly, ale pozice mezi nejlepšími Jediskými piloty i v tomto napovídá, že hodně.

Vlastnictví Editovat

Ze své společné výpravy do knihovny si tehdy odnesla několik artefaktů, ale stejně jako Arye jí to nebylo mnoho ponecháno. Zůstali jim však dva zlaté medailony, které se lišili především barvou emblému, jenž měli na sobě. Fay získala modrý emblém, zatímco Arya zelený.

Mezi své nejcennější vlastnictví Fay řadila své stíhací letouny, kteří dostávaly i svá vlastní jména. Jejím prvním stíhačem byl T-65 X-Wing, který pojmenovala Drtič. Ten jí ale vydržel pouhý rok, než s ním musela nouzově přistát, kdy byla málem rozdrcena v jeho kokpitu. Nástupcem se stal T-65XJ3 X-Wing, který dostal jméno Megasuperduperlet. Vydržel však jen do doby, než Fay získala do svých rukou E-Wing, který se stal jejím posledním a hlavním strojem. Ten si vysloužil jméno Illoid podle vzácného a unikátního druhu živočichů stejné jména.

Výskyt Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki