FANDOM

Fay HS

Fay

Biografické informace

Datum úmrtí:

22 BBY

Fyzický popis

Druh:

Blízké lidem

Pohlaví:

Žena

Výška:

1,8m

Barva vlasů:

Blond

Barva očí:

Šedé

Období:

Stará Republika

Politická příslušnost:
  • Řád Jedi
  • Galaktická Republika

Fay byla staletí starou mistryní Jedi rasy blízké lidem. Díky svému silnému spojení se Sílou vypadala i přes svůj pro mnohé rasy pokročilý věk velice nádherně a mladě. Patřila mezi známé putující Jedi, k nimž se přidala poté, co zjistila, že není vhodná jako učitelka, což je výraznou součástí každého vztahu mistr-padawan. Během svých putování po okrajích galaxie pomohla rozřešit nesčetné množství konfliktů a dokonce i celý válek. V období před Klonovými Válkami se mimojiné setkala i s tehdy mladým Alexem Linxem, jehož její charakter oslnil natolik, že po ní pojmenoval svou pozdější dceru. Mistryně Fay nešťastně zahynula při misi na Queytě, kde pomáhali s několika dalšími mistry Obi-Wan Kenobimu, svou smrt našla v mečích Assajj Ventress, jež zaútočila zákeřně zezadu při jediném slabém momentu v bitvě, přesto Fay ještě pomohla Obi-Wanovi utéct i s protilátkou na zákeřný virus.

Biografie Editovat

Ranný život Editovat

První zmínky o mistryni Fay pocházejí z doby, kdy složila rytířské zkoušky. Tehdy pocítila, že jí cesta přivádí na jinou cestu - cestu daleko od jádra, kde bude během svých cest pomáhat dle toho, kam ji Síla zavede. S tímto rozhodnutím souvisel i fakt, že odmítla vyučovat padawana, kdy se nepovažovala za dostatečně schopnou jakožto učitelku.

Jak plynul čas, tak se její činy pomalu stávaly legendárními a to především v očích studentů, kteří považovali za legendární i samotnou Fay. Jen několik starších mistrů Jedi však vědělo, že se vše zakládá na pravdě a pečlivě sledovali cokoliv, s níž mohlo být spojeno její jméno. Během těchto misí zachránila nesčetné množství životů a zastavila nejednu válku, aniž by musela sáhnout k násilnému řešení. Během těchto stovek let, mnohem většího množství činů, nesčetných konfliktů se z ani jednoho nedochovala informace, že by kdy použila světelný meč, natož aby nějaký vlastnila.

Mise na Queytu Editovat

Během brzkých měsíců Klonových válek zavedla Síla mistryni Fay až na Queytu, kde se střetla s několika dalšími Jedi, kteří zvolili potulný život Galaxií, byli jimi - Nico Diath, Jon Antilles, Knol Ven'nari a Obi-Wan Kenobi, který jediný byl zapojený ve válce již od počátku.

Zde měli společně infiltrovat chemickou laboratoř a získat z ní protilátku na novou separatistickou zbraň zvanou Bahenní plyn. Krátce po vstupu do laboratoře však zjistili, že zde nejsou žádní droidi, vlastně je tu čekali jenom temná Jedi Assajj Ventress a lovec odměn Durge. Ten odpálí krátce potom nálož a velice brzy padnou misři Diath, Antilles a Ven'nari, zatímco Ventress se pokusí vydat na únik. Fay ji však díky svému mistrovství v Síle zastaví a omráčí, aby Obi-Wan získal protilátku a oba se vydali na ústup z laboratoře, která počala vybuchovat. Byla to právě jedna z těchto explozí, která ji z velké blízkosti způsobila ztrátu rovnováhy a pozornosti, čehož zneužila vzpamatovivší se Ventress a vážně mistryni Fay poranila svými světelnými meči. Poté s Durgem unikli v jediné lodi z prostoru laboratoře, která se začala hroutit do okolní lávy, jež jí obklopovala. Mistryně Fay nakonec obětovala všechnu svou zbývající Sílu pro Obi-Wana, aby mohl svým životním skokem laboratoř opustit, zatímco sama splynula se Sílou.

Osobnost a Vlastnosti Editovat

Mezi všemi druhy, kteří ji potkali, byla vždy Fay označována za pozoruhodnou ženu a nikdo neměl problém si ji oblíbit, natožpak nenávidět. Mistr Jedi Qui-Gon Jinn ji označil za nádhernou a nestárnoucí po jejich jediném setkání. Oplývala vždy rozvážností, moudrostí a rozhodností - vždy dokázala rozřešit spory, které se jí postavily do cesty. Sama byla neuvěřitelně vyvážená a jen máloco ji dokázalo vyvést z míry.

Fay měla poněkud bledší tvář, dlouhé blond vlasy s lehkým nádechem bronzové barvy a špičaté konečky uší, jež jasně dokládali, že je z druhu příbuzného lidem. Na své levé tváři a na čele měla navíc zřetelná tetování. Nejpodivuhodnější však byl její vzhled, který díky svému hlubokému propojená se Sílou neustále odpovídal vzhledu dvacetileté dívky.

Síly a schopnosti Editovat

Fay byla hluboce spřízněná se Sílou,což se také odráželo v jejích schopnostech. Mezi její schopnosti patřilo Léčení, které dovedla aplikovat i jako uklidňující na duši, stejně dobře jako na vyléčení fyzických ran. Při svých vyjednáváních a řešení politických rozporů také často využila techniku Vcítění, čímž dovedla odhalit emocionální rozložení účastníků konfliktu.

Mezi útočné schopnosti mistryně Fay patřila bezesporu Telekineze, jíž dovedla v jeden moment uchopit velké množství menších objektů. Vzhledem ke snaze vyhýbat se násilí, což podporovala tím, že nenosila světelný meč, také na vysoké úrovni ovládla techniku Omráčení, což prezentovala mimo jiné na Assajj Ventress při jejich střetu.

Výskyt Editovat

Star Wars Republika 53: Oblast Exploze (první a doposud jediný výskyt)