FANDOM

Deathstarinprogress

Zdá se, že práce ještě nejsou dokončeny.

Tento článek nebo sekce je nekompletní a vyžaduje si pozornost.

Prosím držte se Manuálu Vzhledu a pomozte nám rozšířením tohoto článku. Vymažte tuto zprávu, když jej dokončíte.

Fafnir1

Fafnir

Produkční informace

Model:

raketoplán

T-4a třídy Lambda

Výrobce:
  • Sienar

Fleet Systems

  • Cygnus

Spaceworks

Třída:

raketoplán

Cena:

základ za

cca 240 000 kreditů

Technické vlastnosti

Délka:

20 m

Maximální rychlost (v atmosféře):
  • 94 MGLT ve

vesmíru

  • 1050 km/h v

atmosféře

Motory:

6

Hyperpohon:
  • třída 0,75
  • třida 10 záloha
Štíty:
  • 2x

zesílené

generátory štítu

Novaldex

  • 1x

modifikovaný

generátor štítů

Sirplex Zr-41

  • Nordicon-38

proti raketový štít

Výzbroj:
  • 2x turbolaser

Taim & Bak H-6

  • 3x

iontové dělo

ArMek SW-2

  • 1x

modifikovaný

lafetovaný

dvojhlavňový

blasterový kanón

na zádi

  • 4x

laserový kanón

Taim & Bak KX9

  • 6x

laserová děla

Taim & Bak KX5

  • 4x

dvojhlavňová

laserová děla

Taim & Bak GA-60s

  • 1x

laserové dělo

RH8 vzadu

  • 2x vrhač střel

s 7 střelami každý

  • 1x protonový

torpédomet se

6 torpédy

Vybaveni:
  • Eta-2
Posádka:

1 pilot, 1 droid

Pasažéři:

2

Nákladní kapacita:

1 500 kg

Zásoby na:

na tri měsíce

Použití

Fafnir je loď Sieglinde Pax Norris a díky četným modifikacím jeho majitelka udělala z raketoplánu doslova stíhač, i když kvůli své výzbroji by si zasloužil zařazení mezi větší lodě. Sieglinde Pax Norris vždy upřednostňovala velkou palebnou sílu a odolnost před rychlostí a obratností a udělala vše možné, aby její Fafnir její potřebu uspokojil.

Přestože jsou stroje Lambda pomalé a neobratné, o Fafnirovi to řící nelze. Ne, že by v souboji vymanévroval TIE či T-65 X-wing, či ještě obratnější stroje, ale oproti vlastnostem bežných Lambd to je učiněný zázrak a mnozí piloti místo boje přemýšlí, jestli to nepřehnali s pitím a stávají se tak snadnou kořísti Fafnirovy četné výzbroje. Taktickou výhodu dává fafnirovi i moment překvapení, protože většina úprav není na jeho trupu vidět a na venek zdánlivě bezbraná Lambda se během chvíle změní ve smrt rozsévající stroj. Jediné v čem Fafnir ztrácí oproti sériovým Lambdám je nákladová kapacita. Ty tam jsou časy, kdy se do něj vlezlo 20 cestujcích a pět mužů posádky. Po všech úprávach je nákladový prostor plný všelijakých systémů a kokpit se stal jediným místem, ve kterém lze převážet cestující i když ve velmi omezeném počtu.

Charakteristika Editovat

Trup Editovat

Na první pohled Fafnir vypadá jak běžná, sériová Lambda kterých najdete v každém systému dvanáct do tuctu, ale zdání může klamat a zláště u Fafnira. Fafnir jako takový je prost jakýchkoliv vnějších grafických úprav a zůstala mu i původní bíla barva. Nejmarkantnější vizuálním rozdílem je záď Fafniru, kde vedle klasického dvojhlavňového blasterového kanónu, lafetovaného v jakési poloviční věžičce vyčnívají další dvě hlavně. A to hlaveň laserového děla nad blasterovým dvojčetem a hlaveń iontového děla pod blastery a mírně rozšířené záďové trysky, které skoro splývají v jednu.

Zbytek přední výzbroje je rozmístěn na u Lambdy běžných místech v křídlech a v trupu až na nejtěžší přední výzbroj, turbolasery a vrhač střel s protonovým torpédometem, které jsou ukryté v bývalém střešním průhledu pod hžbetním křídlem. Jediné co může lehce napovědět o úprávach je počet hlavní, ale každý co Lambda nese a nikdo se s přepočítáváním hlavní neobtěžuje.

Samotný trup je tvořem z duraocele zesílené uhlíkovými vlákny a titanem. Tato úprava poskytuje sama osobě dostatečnou ochranu vnitřku stroje a je i dostatečně odolná před poškozením, ale Sieglinde Pax Norris u toho nezůstala a nechala trup ještě pokovat duralloyem, zesilovací slitinou.

Pohon Editovat

jako základní pohoné jednotky zůstala dvojice původních motorů, ovšem s velmi zesíleným výkonem, což se nepříznivě projevilo na spotřebě energie. Vyší spotřeba energie byla vyřešena výkonějším energetickým zdrojem a větší palivovou nádrží.

Pohonou soustavu doplňuje čtveřice menších motorů umístěné vždy po dvojicích okolo každého motoru. Motory jsou dovybaveny směrovací tryskou a pomáhají zlepšovat manévrovatelnost stroje, zvláště co se zatáčení týče. Avšak je to doprovázeno výraznějším poklesem rychlosti. Tyto motory jsou spíše pomocné a zapínají se, když je třeba maximální rychlosti či akcelerace. Trysky motorů před zpozorováním chrání minimální bezpečná vzdálenost od trysek většího motoru. Tedy dva malé světelné zdroje zastíní prostřední a největší. Z tohoto důvodu byl prostor pro trysky rozšířen a jejich rozšíření skončilo na ponechání velmi úzkého místa mezi těmito dvěma tryskama, kterých je ale ve skutečnosti šest.

Hyperpohon má třídu 0.75 a jde o nejrychlejší hyperpohon, co byla Sieglinde Pax Norris schopna sehnat a bezproblémově nainstalovat a provozovat v tomto stroji.

Výzbroj Editovat

Mohutnou výzbroj, jíž Fanfir doslova oplývá bychom mohli rozdělit na přední a zadní výzbroj. Boky plavidla, stejně jako hřbet či břicho nejsou nikterak chráněny, nepočítame-li štíty a odolný pancíř. Boky plavidla bývají částečně chráněny jen, když má Fafnir slopená břišní křídla, ale ovládání zbraní je pak velice náročné a zdlouhavé a taky nepatří mezi nejpřesnější..

Zadní výzbroj tvoří v rozmezí 180 stupňů plně otočný dvojhlavňový blasterový kanón s velkým náměřem hlavní. Tato dvojhlavňová zbraň je schopnávelmi rychlé kadence a na kratší vzdálenost je její účinek na stíhače a slabě oštítované cíle doslova zničující. Nad dvojčetem je umístěno rychlopalné laserové dělo s trošku omezenějším palebným polem, zvláště co se náměru týče. Toto dělo vykrývalo cíle ve větší vzdálenosti, na kterou nebyla plaba dvojčetem efektivní. A pod tryskami bylo umístěno iontové dělo, jehož palebné pole bylo nejhorší ze všech a spíše sloužilo k ostřelování vzdalujících se větších lodí, ale bylo schopno účině zasáhnout proti dotírajícím stíhačům. Silnou kombinaci blasterové, laserové a iontové výzbroje doplňoval vrhač střel nabíjeny relativně lacinými střelami a na větší vzdálenost relativně neučinnými raketami. Ty sloužily zejmenak likvidování přibližujících se strojů, kdy v jejich neprospěch hrála zkracující se vzdálenost mezi nimi a Fafnirem a tím pádem nedostatku času k zahájení účinějších úhybných manévrů.

Hřbetovou přední výzbroj tvoří dvojice turbolaserů Taim & Bak H-6, které jsou značně destruktivní pro jakýkoliv frachťák či menší loď a krajně nepříjemné pro větší lodě. Co se týče účinků turbolaserové palby na stíhače, pro ně už jen přiblížení nepříjemné a zásah je pro ně vyloženě smrtící, nejde-li o nejodolnější stroje, které zásah ustojí, ale ne bez poškození. Turbolasery jsou ukryty ve hřebtním průzoru společně s vrhačem střel a protonovým torpédometem. Ve vrhači střel jsou ke střelbě připraveny účinnější rakety než v záďovém vrhači a v torpédometu jsou umístěny krajně účinná protonová torpéda. Hřbetní průzor je většinou zakryt neprůhledným transpariocelovým krytem a když je sklopen, krytí zajišťuje nepříliš kvalitní hologram. Nad kokpitem jsou umístěné dvě iontová děla účiná proti štítům a lodním systémům.

V trupu jsou dále umístěny čtyři dvojhlavňové laserová děla Taim & Bak GA-60s, umístěné po dvojicích u každého ze dvou bočních křídel. Děla se zaměřují přes helmu, kterou má pilot na hlavě a míří tam kam se pilot dívá. Tyto děla tak můžou částečně suplovat otočné děla na zádi a přispět trošku k ochaně boků Fanfiru. Tyto děla jsou také jedinou částečně otočnou části přední výzbroje Fafniru. Zbytek výzbroje se zaměřuje natáčením celého stroje, pomineme-li mírnou korekci závisející na vzdálenosti cíle palby. Po stranách kokpitu je v minimální bezpečné vzdálenosti rozmístěna čtveřice laserových kanónů. Tyto kaóny jsou taktéž z větší části zapuštěny a jsou schopny střelby v různých režimech palby a rozmezí výkonů. V křídlech je umístěno všech šest zbývajících laserových děl Taim & Bak KX5. Plně vystaveny venku jsou však jen dva, zbytek je zvětší části zakomponován do křídel a ven vyčuhuje jejich co nejmenší část. Těchto šestl děl může střílet jednotlivě, po dvojicích, po trojicích či po šestici, ovšem nejpoužívnanější je palba po dvojicích.

Tak velký cíl jak Fafnir je bez dostačné ochrany i přes svou obrovskou palebnou výzbroj nerovceným protivíkem stíhačů a i přesto, že Fafnir má velmi odolný trup, byla modifikována i štítová ochrana. Sousatava štítových generátorů vojenské třídy poskytuje Fafnirovi štíty srovnatelné s mnohem většími loděmi a činí jej tak velmi odolným vůči laserové palbě. Díky zvláštnímu zapojení je možno použít jeden generátor na sekundárním okruhu jako rychlý dobíječ štítů a udělat tak z tohoto stroje vskutký tvrdý oříšek pro většinu stíhaček. Jelikož je Fafnir vskutku veliký cíl je vybaven určitou formou ochrany proti raketám a to konkrétně protiraketovým štítem Nordicon-38.

Interiér Editovat

Z nákladové kapacity Fafniru toho moc nezbylo, protože každé místo v nákladovém protoru bylo věnováno pro energetické či zbraňové systémy a subsystémy. Všechny komponenty byly v nákladovém prostoru umístěny s vnější ochranou, kterou jim dávaly tenké kovové pláty převzaté z přepravních krabic a kontejneru. Díky tomu vypadaly jako přepravované zboží a loď tak při kontrole nepůsobila vyjímečně, jen jako Lambda s plným nákladovým prostorem.

Z nákladového prostoru si taky ukousla pořádný prostor uskladněná Eta-2, se kterým se Sieglinde Pax Norris létala předtím než přesedlala na Fafnira. Eta-2 měla také své jméno, konkrétně Yen a měla sloužit jako poslední záchrana, ovšem její uvedení do provozu bylo dosti problematické. Konkrétně se musela před samotným odletem udělat cesta z nákladového prostoru uvnitř pevnéh a takřka neprůstřelného trupu ven do volného prostoru. A tu cestu udělalo odpoutání kokpitu. Fafnir měl totiž stejně jako ostatní Lambdy oddělitelný kokpit, který měl sloužit jako únikový modul, což bylo pro Fafnira dost příhodné, když kokpit byl jediné místo, kde se převáželi lidé. To, že kokpit plní úlohu únikového modulu byla dosti rozšířená informace a proto by útočící nepřátelé přenesli svoji palbu na únikový modul. Co však nečekali bylo, že by pár okamžiků po odpoutání modulu z útrob Fafniru vyletěla mnohem obratnější stíhačka než Fafnir. Tato poslední záchrana by si však vyžádala ponechání cestujících svému osudu, protože Yen byla jednomístná stíhačka. Ovšem Fafnir byl tak účinná a odolná zbraň, že Sieglinde Pax Norris o tomto řešení nikdy neuvažovala.

Kokpit byl původně šestimístný a dosti prostorný, čehož Sieglinde Pax Norris využila. Pilotní místo nechala vlevo jak bylo obvyklé křeslo vpravo bylo pro kopilota. Za těmito dvěma křesly byly dvě sedačky pro cestující. Tato křesla byla málo pohodlná a relativně malá. Obě byla rovněž vybavena nenápadným poutacím zařízeními, která byla občas potřeba a tato křesla tak nahrazovala klece pro zajatce, kteří byly bez možnosti pohybu připoutáni v křeslech. Na konci pilotnímo modulu byla tenkou stěnou oddělena postel pro majitelku lodě. Zbytek kokpitu vyplňovaly různé skříňky pro vybavení a zbraně a malý automat na jídlo.

V úzké chodbě za kokpitem vedoucím do nákladového prostoru byly umístěny další chránky pro vybavení, zbraně, oblečení a další věci, stejně jako samotná vstupní rampa a za rampou šachta do spodního patra. Za šachtou byla zaparkována Eta-2 a místo pro 1 500 kg nákladu. A za Etou-2 byly jakoby v krabicích rozmístěny lodní systémy, které zasahovaly i do nižších pater a lodní zásoby. Fafnir má palivo na dlouhé nezávislé lety i díky tomu, že má pár palivových nádrží ukrytých ve hřbetním křídle. A na konci nákladového prostoru je na původním místě hygienický blok.

Fafnir nesl také rúzné elektronické prostředky, jako pět zaměřovací systémy, z toho tři pro záďové zbraně, kvalitní senzorovou soupravu v nose kokpitu a částečnou ochranu proti elektromagnetickým zbraním. Dále měl pokročilý navi computer, lodní počítač a avionické systémy. Fanfir byl jako pomyslnou třešničkou na dortu vybaven Holonetovým přijímačem a vysílačem.

Posádka Editovat

Loď pilotoval pilot, který měl na starosti také celou přední výzbroj, k jejímuž zaměřování mu pomáhaly dva zaměřovací počítače. Jeden byl určen pro vrhače střel a protonový torpédomet a druhý pro ostatní energetickou výzbroj. Částečně otočné dvojhlavňové laserová děla byla částečně mimo řídící systém. Pokud děla mířila dopředu spolu s ostatními, byla ovládána počítačem, ale pokud pilot přenesl jejich palbu na oblétavajicí letoun, musel se spolehnout na svůj odhad. Pilot měl dále přístup k navigačnímu počítači.

Kopilot byl na Fafniru droid, konkrétně droid série UK-3. Kopilot měl na starosti obvyklé věci co kopilot a navíc záďovou výzbroj s níž dokázal s pomocí tři zaměřovacích počítačů dobře zacházet. Jeden počítač byl pro vrhač střel, druhý pro blasterový kańon a třetí pro laseroví dělo. Iontové dělo mohlo být přiřazeno k laserovému dělu a ovládány tak zároveň, ale toto dělo většinou sloužilo jen k ostřelování větších lodí, kdy jej ovládal pilot. Zajímavosti také je určitá spolupráce mezi zaměřovacími počítači pro vrhače střel, tedy oba si mohly posílat informace o přibližujících se cílech a cíl tak mohl být zaměřen ještě dříve, než jej druhý zaměřovací počítač vůbec uviděl. Pak jen stačilo při vizuálním kontaktu vypálit raketu a sbohem stíhačko. Ale často se to nepoužívalo, protože tato komunikace neúměrně zatěžovala lodní počítač.

O údržbu systému a počítače se starala dvojice droidů, jeden byl série R-7 a druhá R-8. Soubor:Příklad.jpg

Vlastnosti Editovat

Fafnir si nikdy nehrál na Pána stíhačů a pilot jej taky tak nikdy nepilotoval. Navíc jeho nízká rychlost z něj nedělá vhodný stroj pro taktiu "Udeř a zmiz". Je to stoj vsázející vše na moment překvapení, kdy se nenápadně přiblíží k cíli a pak se do něj opře celou svojí pestrou výzbrojí během krátkého a zničujícího přepadu. Ale když už se musí probojovát skrz nepřátelskou obranu je z něj rázem doslova nezastavitelný tank.

Když už je Fafnir vtáhnut do dogfitu překvapí protivníky svoji rychlostí, odolností a palebnou sílou vepředu a na zádi. Jeho obratnost je srovnatelná se stíhačkami hlavně při nižších rychlostech, ale k takovým duelům moc často příležiost nedostává. Jeho obratnost výrazně zvyšují směrovatelné trysky, které rapidně zvyšují jeho úhlovou rychlost při otáčení a útoky z boku se pro jeho protivníky stávají smrtící pastí, kdy se Fafnir dokáže doslova bleskurychle otočit a udolat nepřítele převahou své výzbroje.

V atmosférickém boji je díky své trojici velkých křídel obratnější a i rychlejší než jeho protivníci. Svoji taktickou výhodu však ztrácí v souboji v nízké nadmořské výšce, kdy se většinou kopíruje terén. Tehdy mu však stačí sledovat cíl z větší výšky a ostřelovat dvojicí turbolaserů.