FANDOM

Deathstarinprogress

Zdá se, že práce ještě nejsou dokončeny.

Tento článek nebo sekce je nekompletní a vyžaduje si pozornost.

Prosím držte se Manuálu Vzhledu a pomozte nám rozšířením tohoto článku. Vymažte tuto zprávu, když jej dokončíte.

Novalerege

Bretac Tyelk

Biografické informace

Planeta narození:

Coruscant

Datum narození:

20 BBY

Datum úmrtí:

ABY

Fyzický popis

Druh:

Člověk

Pohlaví:

Muž

Výška:

195cm

Barva vlasů:

Černé

Barva očí:

Želené

Období:
  • nástup Impéria
  • občanská válka
  • nová republika
Politická příslušnost:
  • Galaktické Impérium
  • Imperiální zůstatek
  • žoldák

Je-li možno vystihnout člověka jedním slovem, tak Bretaca Tyelka vystihuje slovo Imperiál, bývalý Stormtrooper nemůže být ani jiný. Člověk co vstoupil za Palpatinovského Impéria do armády a zůstal tam, dokud jej Impérium nepotřebovalo jinde. S těžkým srdcem odešel z armády a dál sloužil Impériu na jiných frontách. Právě tato činnost mimo rámec armády jej proslavila a její význam pro Impérium v jeho nejtěžších chvílích nelze ani slovy popsat. Jeho svědomité plnění rozkazů se však neprojevilo v jeho rodiném životě, ale ani ten nelze považovat za neúspěšný. I když má oficiálně jen jednu dceru Mamt Oradu, jenž ani nenese jeho jméno, tak právě tato dcera podtrhuje a vyzdvihuje celé jeho životní dílo.

Biografie Editovat

Život před vstupem do armády Editovat

Bretac se narodil na Coruscantu na počátku klasického Impéria, kdy nebylo nic jiného než Císařův Nový Řád a Mír Jorackovi a Adrie Tyelkovým. Otec byl zbraňový mechanik na jedné z vojenských základen na planetě a matka moderátorka jednoho pořadu na Holovizi. Bretac stejně jako jeho otec propadl posilování a brzy se stal ve své věkové kategorii v kulturistice pojmem. I přes svůj věhlas býval samotářský. Když se později objevila útoky rebelů, anarchistů a nepřátel Nového Řádu a šířily strach mezi obyvatelstvem a útočili na autoritu Císaře a Impéria nemohl zůstat stranou a přihlásil se v roce 5 BBY na Carridskou akademii.

Akademie Editovat

Jako branec chtěl Bretac sloužit Impériu jako stíhací pilot letounů TIE. Bohužel se nedostal do pilotního výcviku, protože byl dost svalnatý a jako takový by se nevešel v ochraném obleku do kokpitu strojů TIE. Musel se tedy rozhodnout mezi pěchotou či námořnictvem. I když mu imponovali odvážní kapitánové imperiálních válečných lodí, dal přednost pěchotě protože si od pěchoty sliboval větší zapojení do bojů proti nepřátelům Impéria a taky trošku rychlejší služební postup. Akademii úspěšně absolvoval jako jeden z nejlepších specialstů na těžké zbraně a jako jeden z nejlepších studentů v ročníku vůbec a jako první zařazení se dostal v roce 2 BBY na ještě nedostavěnou bitevní stanici Hvězda Smrti.

Hvězda smrti Editovat

Na hvězdě smrti sloužil v jednotce nadporučíka Christian Debbeta. K jednotce byl přiřazen jako náhrada za padlé muže v průběhu cvičení, kdy se do hangáru ve kterém probíhalo samotné cvičení zřítil TIE Fighter, na jehož pilota v kokpitu zaútočila vzteklá krysa a prokousla mu hrdlo. Umírající pilot se snažil dostat stroj do hangáru a výsledkem byli dva mrtví vojíni a zničený hangár na palubě 701. Po této tragické nehodě bylo přikročeno k agresivnějšímu řešení krysí problematiky na stanici a krysy zatlačeny do samotného srdce stanice k reaktoru.

Jednotce nadporučíka Debbeta byl přiřazen úkol vyčištění samotného reaktoru, jehož výkon byl snížen, a přilehlé oblasti. Jednotka se dostala do těžkých bojů, až u samotného reaktoru u kterého bránili poslední z krys svoji královnu. Královna se stáhla s posledním houfem svých podadných do reaktoru a nadporučík Debbet ji pronásledoval s celou jednotkou dovnitř reaktoru a při posledním zteči na vysutou lávku byla královna postřelena podporučíkem Willardem. Umírající krysu nakonec podporučík skopnul z vysuté lávky na dno reaktoru, nacházející se zhruba 200 metrů pod lávkou a zabil ji. Při opouštění reaktoru zjistili, že na dveřích schází ovládací panel a všichni tak jsou uvězněni uvnitř. Naštěstí se Bretacovi podařilo najit jedinou únikovou cestu ven a to větrací šachtou, kterou celé jednotka použila a dostala se tak do bezpečí. Bretac Tyelk později dostal za tuto akci vyznamenání a byl povýšen na desátníka.

Hodnost desátníka Bretac udržel dva a půl měsíce. Přesněji do doby, než se zmnínil o vztahu mezi Wilhuffem Tarkinem a Natasi Daalou. Ženatý Tarkin nemohl dopustit aby se takové šířily a proto degradoval Bretaca a převelel jej na ISD Jentrix.

ISD Jentrix Editovat

Na konci roku 1 BBY se Bretac Tyelk octil na svém novém umístění jako vojín 2. praporu na ISD-I Jentrix. Loď sloužila v neznámých oblastech a vyjma protipirátských akcí byla služba na palubě Jentrixe nudná.

Yavin IV. Editovat

Zlom nastal v roce 0 ABY, kdy rebelové zničili Hvězdu Smrti v systému Yavin. ISD Jentrix se zrovna nacházel v systému Toprawa, nedaleko Yavinu a okamžitě byl Jentrix spolu s jinými loděmi v systému poslán na Yavin 4, kde se nacházela rebelská základna. Na samotnou základnu sice zaútočila 501. legie, ale nebyla to jediná legie zapojená do bitvy. 2. prapor 1235 legie z Jentrixu se měl vylodit několik kilometrů severovýchodně od základy a měl za úkol zajistit a zničit vozový park rebelů, který se zde měl nacházet aby 501. legie měla volnou cestu na základnu.

Výsadek byl proveden po silném bombardování nepřátelských pozic letkou TIE Bomberů z Jentixu. Těžkému bombardování však unikla baterie MPTL a vyčkávala, dokud transportní raketoplány nenasadili na přistání. Potom zahájili palbu na letku raketoplánů ve formaci těsně na zemi. Baterie vystřelila jen jednu salvu, než byla umlčena, ale na zničení 2. praporu to stačilo. Z 820 vojáků v praporu bylo salvou zabito na 640 stormtrooperů a zničeny či těžce poškozeny všechny raketoplány.

Na zbytky 2. praporu se okamžitě vrhnuly všechny rebelské síly v oblasti podporované lehkou technikou, konkrétně typy AAC-1 a Rebel Combat Speedry. Nejvyšší přeživší důstojník, podporučík Eogran rozmístil své jednotky mezi zničené raketoplány a nechal své muže lehnout mezi své mrtvé spolubojovníky. Lest zafungovala a první vlna útočníků byla překvapena a zničena takřka beze ztrát. Další útoky s podporou vojenské techniky již byly težší oříšek. Povzbuzené počátečními útoky pokračovali ve výpadech nehledě na ztráty, které jim přesná palba imperiálních vojáků způsobila. Podporučík využil zničených raketoplánů jako hlavních obraných bodů a mezi bráněné raketoplány nechal položit minová pole. Rebelům se podařilo proniknout obranou linií, až když soustředěnou palbou způsobili explozi paliva jednoho poškozeného raketoplánu. Vzniklou dírou v obraně se pak všechny povstalecké jednotky nahrnuly do bráněné oblasti. Přestože byly ztracena oblast mezi opěrnými body, samotné opěrné body museli rebelové dobývat a platit za ně krvavou daň.

V poškozenm raketoplánů ve kterém přistála 4. četa se opevnily zbytky 4. a 5. čety a mezi nimi byl i vojín Bretac Tyelk. Jako odborník na težké zbraně se chopil raketometu a odstřeloval rebelské AAC-1 jednu podruhé, dokud měl munici. Když vystřelil poslední náboj a kvůli obklíčení opěrného bodu si nemohl obstarat další, vzal zavděk E-11 a několika granáty a bránil vstup do vraku. Když počet nábojů v zásobníků klesl pod sto a počet obránců na něj a zraněné uvnitř, vyměnil E-11 za SE-14R a ustoupil do raketoplánu, kam jej následovali rebelští vojáci. Poslední věcí co rebelštví vojáci uviděli byl hozený Bretacův granát a z raketoplánu vyletěly kusy rebelských a již mrtvých imperiálních vojáků.

Průzkum místa exploze rebelskými vojáky viděl až těla rebelů a imperiálů prázdný raketoplán. Během průzkumu rebelové nepřišli na imperiály ukryté pod raketoplánem. Raketoplán 4. čety totiž nouzově přistál na troskách raketoplánů 8. čety a proto mezi trupem raketoplánu a zemí byla menší mezera ve které se skrýval Bretac spolu s ostatními přeživšími imperiály a tiše čekali než rebelové odjedou a bude bezpečno opustit úkryt.

Když rebelové odtáhli, prozkoumal Bretac bojiště a když se ujistil, že v dostřelu žádný rebel není, vyvedl ostatní vojáky z úkrytu a spolu s nimi hledal raněné. Ztráty na životech však byli značné a z celkového počtu 840 mužů po boji zbylo 32, z toho 19 bojeschopných. Těžce raněný desátník, nalezený poblíž těla podporučíka Eograna pověřil Bretaca nalezením rebelského vozového parku a jeho zničením. K tomuto úkolu dostal 4 muže, zbylí muži přenášeli zraněné dál do džungle a měli je později chránit.

Bretac se svými čtyřmi muži vešel do džungle a sledoval stopy rebelů, kteří tudy procházeli před ním. K večeru po několika hodinách obezřetné chůze nalezl oddíl vjezd do podzemních garáží a podařilo se mu dostat se do garáží v nákladovém prostoru jednoho vznášedla. Už jen díky době, jakou vznášedlo jelo než zastavilo usoudil Bretac, že na zlikvidování vozového parku nemá dostatek výbušnin a proto se rozhodl použít něco ze zásob aliance. Přestože si počínali nanejvýš opatrně, bylo jen otázkou času kdy si někdo všimne skupiny stormtrooperů na rebelské základně. Bretac po prozrazení ihned změnil postup z opatrného a nenápadného na "střílej po všem co se hne" a dál pronikal do útrob garáží. Štěstím pro Bretaca a jeho muže bylo, že rebelové při alarmu vybíhali spíše ven, než aby hledaly Imperiály uvnitř a ti se ti probíjeli hlouběji a hlouběji do garáží. Náhoda tomu chtěla, aby se místo do muničního skladu probojovali ke komunikačnímu centru. Tehdy Bretaca napadlo, že místo toho aby se tahali s výbušninami, může si je objednat i s donáškou.

Osazenstvo komunikačního centra bylo vystříleno a jeden muž byl pověřen vytvoření komunikačního kanálu mezi jednotkou v centru a ISD Jentrix na orbitě. Zbylí čtyři muži bránili chodbu vedoucí do komunikačního centra. Po několika minutách mu voják oznámil, že spojení bylo vytvořeno a Bretac se vrátil do centra navádět palbu. Nejprve však musel přesvědčit ISD Jentrix, že z rebelské základny volá oddíl stormtrooperů. Nakonec se to ukázalo lehčí než čekal a pomocí vysílání byla lokalizována palebná zóna. Nejtěžší na úkolu nakonec bylo dostat se z dostřelu, protože měl tým jen pět minut, než se ISD dostane do ideální palebné pozice a velení neposlalo pro transport pěti vojáků žádný transport a tak evakuace oblasti zbyla na stormtrooperech samotných. Běželi po svých vlastních stopách zpátky do garáže a zmocnili se prvního vozidla na které narazili. konkrétně se jednalo o FreeRunnera a i když by tomu Bretaň dal přednost, při jízdě se nemuseli prostřílet skrz a díky rychlosti repulsorového stroje se dostali mimo dosah palby doslova za pět sekund dvanáct.

Bretac se chtěl i s vozidlem stáhnout k jednotce, aby jim poskytl ochranu před případným rebelským útokem,využívajíc výhody jakou mu rebelské vozidlo nabízí. Při přesunu se však vozidlo stalo terčem náletu TIE / sa a bylo těžce poškozeno a jednotka byla zredukovaná na dva muže. Tece raněného Bretaca a jednoho dalšího přeživšího, taktéž těžce raněný našly vojáci 2. praporu z ISD Jentrix, kteří vyrazili k prohledání zničeného rebelského vozidla a poskytli jim první pomoc. Pozdě v noci téhož dne byly zbytky výsadku z ISD Jentrix transportovány zpět na loď, kde se Bretaň léčil ze svých zranění až do konce bitvy o Yavin IV. Po bitvě byl Jentrix převelen na Carridu k doplnění své legie.

Makam na tom

Hoth Editovat

Imperiální zůstatek Editovat

Thrawnovo tažení Editovat

Darth Lumiya Editovat

Vzkříšení císaře Editovat

Žoldák Editovat

XC Editovat

XX Editovat

Osobnost a vlasnosti Editovat

Schopnosti Editovat

Vztahy Editovat

Z Editovat

Výskyt Editovat

Postava Bretac Tyelk vznikl jako postava pro MPM Soubojová aréna. '