FANDOM

Bitva o Corbos

Konflikt:

Stoletá Temnota

Datum:

6,900 BBY

Místo:

Corbos

Výsledek:

Zdánlivé zničení Temných Jedi

Účastníci

  • Galaktická Republika
  • Řád Jedi

Temní Jedi

Velitelé

  • Ajunta Pall
  • Karness Muur

Síly

  • Rytíři Jedi
  • Republikové Síly
    • Cal bitevní lodě
  • Jediští Lovci
  • Temní Jedi
  • Leviathani
  • Neznámé síly Temných Jedi

Ztráty

Více než tucet Jedi

Obrovské

Bitva o Corbos byla bitva v níž se střetl Řád Jedi a Temní Jedi. Stala se poslední bitvou konfliktu zvaného Stoletá Temnota.

Bitva Editovat

Po téměř sto letech bojů, Jediové a Temní Jediové se rozhodli k finálnímu střetu na Corbosu, těžařském světě. Mezi těmi, kteří vedli Temné Jedie byl Ajunta Pall, ten sám osobně skolil více než tucet Jediů před koncem bitvy. Temní Jediové byli poraženi poté, co Jediové nařídili vlnu orbitálních bombardování. V bitvě se také objevil Karness Muur a byl jedním z několika mála přeživších Temných Jedi.

Následky Editovat

Přeživší Temní Jediové byli exilováni to nezmapovaného vesmíru, kde nalezli Ziost a Korriban, domovy primitivních lidí Sithů, kteří byli neobvykle citliví v Síle. Používajíc svůj trénink v Síle, padlí Jedioví uchvátili Sithy a vyhoupli se do statutu bohů na těchto dvou planetách a tedy i do pozic vládců Sithského lidu. Jak roky plynuly a mezi padlými Jedi a Sithy docházelo ke křížení, tak se pojem Sith se mimo označení původních obyvatel Ziostu a Korribanu rozšířil i na jejich padlé Jediské mistry.