FANDOM

Alex Linx

Biografické informace

Datum narození:

46 BBY

Datum úmrtí:

87 ABY

Fyzický popis

Druh:

Člověk

Pohlaví:

Muž

Výška:

186cm

Barva vlasů:

Hnědé

Barva očí:

Hnědé

Období:
  • Klonové Války
  • Norá Republika
  • Galaktická Aliance
Politická příslušnost:
  • Řád Jedi
  • Nový Řád Jedi
  • Galaktická Republika
  • Nová Republika
  • Galaktická Aliance
Známí mistři:

velmistr Yoda

Známí učedníci:
  • Iaeten Wiss
  • Luke Linx
  • Mace Linx
  • Thal'lisi'siam

Alex Linx byl synem Atea Linxe a Laienne Wiss-Linxové, kteří však byli úkladně zavražděni a osiřelý Alex byl sestrou své matky odložen před Chrám Jedi, aby jej tu našel velmistr Yoda. Ten z přiloženého dopisu poznal, že se jedná o potomka z rodu Linxů a osobně se ujme jeho výchovy a výuky. Vychová z něj špičkového rytíře Jedi, který se prokáže už před Klonovými Válkami, stejně jako během nich. V jejich závěru se střetne v tajné laboratoři s tajným učedníkem zesnulého Darth Maula a po lítém souboji oba skončí v stázových komorách. Po dlouhých 32 letech je nalezen stejně jako učedník Darth Maula a připojí se k Novému řádu Jedi, který obnovuje Luke Skywalker.

Biografie Editovat

Nalezení a život younglinga Editovat

V roce 45 BBY ve věku sedmi měsíců byl Alex zanechán před Chrámem Jedi svou tetou Salome Wissovou, která se o něj krátce starala po smrti jeho rodičů. V hologramu vysvětlila smrt Alexovo rodičů a důvod, proč přenechává Alexe Řádu - a tedy, že jsou schopni jej vychovat lépe, než by ona sama kdy mohla. Kromě hologramu byl v Alexově košíku též přívěsek, který mistr Yoda rozpoznal jako Linxovský holocron, jež zachovával vědění a historii tohoto rodu, prozatím však nikomu nesdělil, co ve skutečnosti onen přívěsek znamená. Příjmení Linx se tak do Řádu vrátilo po 34 letech.

Jakmile dosáhl odpovídajícího věku, tak byl Alexem přiřazen do klanu Jestřapýra, na který v této době dohlížela rytířka Jedi twi'leckého původu Tarya Numme. Ve čtyřech letech věku se Alexovi zlý sen - první z několika vizí, které se později vyplní. Celou vizi s ním nakonec probíral i samotný mistr Yoda, který na Alexe pravidelně dohlížel i díky slibu, který kdysi složil. Ve vizi byl v osobě, která procházela zdevastovaným Chrámem, nalezla mrtvou knihovnici Jocastu Nu - probodnutou světelným mečem a čelila několika vojákům v bílém brnění. Alex se krátce po ujištění mistra Yody, že budoucnost je v pohybu a proměnlivá, setká s Waynem Qantem, který je onou postavou ze snu a stanou se přáteli.

V devíti letech se Alex při pečování o zahrady s younglingem a kamarádem Entem Sanem dostane do konfliktu s trojicí o čtyři roky starších padawanů. První střet zastaví mistr Yoland Fee, dohlížející na lekci, ale nezabrání opětovnému střetu v tréninkové hale. Zde se po krátké diskuzi postaví Alex proti Oswalu Khurnbachlerovi zatímco jeho kumpáni, bothanský a quarrenský padawan jenom přihlížejí. Alex však mnohem staršího arogantního padawana po chytrém vedení boje porazí a vypaří se, než by se mohl konflikt zvětšit. Při vyjadřování obav v diskuzi se svým přítelem Waynem, který mu jako obvykle přivezl nějaké cukrovinky ze své cesty, je ujištěn, že neprovedl nic špatného, ba naopak.

Padawanské období Editovat

Ve dvanácti letech byl Alexovi přidělen jeho mistr, kterým byl samotný mistr Yoda, jenž tak dodržel slovo, které kdysi dal jinému Linxovi - Lao-Shinovi, jenž byl jeho dávným přítelem a váženým členem Řádu. Mistr Yoda si tak po dlouhé době vzal padawana, i když se zařekl, že už si dalšího brát nemůže. Přesto však příliš neomezil své aktivity s youglingy, kde mu naopak Alex mnohdy pomáhal a využíval toho i k jeho výuce.

Chrám pod útokem Editovat

Rok poté, co se Alex začal učit pod mistrem Yodou, postihla Chrám Jedi hrozba zvenčí. Na Chrám totiž zaútočili Yinchorriové - Alex vycítil neklid mistra Yody a ten mu na jeho nabídku na pomoc přikývnul a přidělil mu do péče bezpečí younglingů. Alex cestou zalarmoval několik okolo jdoucích Jediů a dalších padawanů, aby si nakonec osobně vzal na starost svůj bývalý klan - Jestřapýry. Během cesty do zahrad, je však musel dojít zbytek cesty sám, aby se postavil útočníkovi, jemuž se povedlo infiltrovat do Chrámu. Využil toho, že jej soupeř podcenil a chytrým stylem včetně několika lstí Yinchorriho zpacifikoval i přesto, že narozdíl od soupeře nebyl ozbrojen. Získal tak cenného zajatce, zatímco younglingové byli v nejlepším pořádku.

Ve zlatých barvách Editovat

Jako každý padawan i Alex si musel postavit svůj vlastní světelný meč a po několika odkladech se s mistrem Yodou konečně vypravil na Ilum, místo které za svůj život navštíví snad všichni Jediové. Skrytý mezi žlutými nalezl Alex svůj krystal, který měl zlatou barvu - která byla dost neobvyklá. Pod dohledem mistra Yody poté krystal opracovává a především jej provázat se sebou a svým světelným mečem. Během meditace, jež je součásti procesu, však k němu přišla vize, v níž viděl armády vojáků v bílém brnění, jak zaplavují a drancují galaxii, která jim podléhá. Díky včasnému zásahu svého mistra, však meditaci nepřerušil a potlačil vizi, takže mohl krystal v pořádku provázat a dokončit tak svůj světelný meč.

Se svým vlastním mečem se Alex hodně rychle učil třetí formě - Soresu, ale zároveň studoval v archívech a vypozorovával formu Ataru, kterou používal jeho mistr. To vše skloubil v aplikaci s maximální kontrolou čepele, kdy byl schopen ji zastavit milimetry od těla protivníka. Kvůli aplikaci samostudovaného Ataru se dostal do menšího sporu s mistrem Galo Narmarem, jehož padawanem byl jeho přítel a tréninkový partner Ento Sane. To vše se odehrávalo v době invaze na Naboo, kam poté Alex společně se svým mistrem letěl zúčastnit se pohřbu mistra Jedi Qui-Gon Jinna. Zde se také doslechl o existenci Sithů, což mu později potvrdil i mistr Yoda a zároveň Alexe zavázal mlčenlivostí, kvůli širší bezpečnosti.

Společně se svým mistrem Alex absolvoval mnoho misí, převážně diplomatického rázu, ale nevyhnul se ani použití světelného meče. Jednou takovou byl lov na piráty na Pantolominu, které dopadli díky několika lstím a připravenosti a Alex prokázal svůj genetický základ, kdy mu je blízké vodní prostředí. Jinou škálu dovedností musel prezentovat na Talasee, kde zachraňoval zraněného rytíře Jedi Salena Trima před místní faunou po zachycení jeho signálu o pomoc. Původně již letěli zpět na Coruscant z planety Manaan, kde s mistrem úspěšně absolvoval diplomatickou misi.

Rytíř Jedi Editovat

Krátce po dosažení devatenáctého roku života usoudil mistr Yoda, že je Alex způsobilý k absolvování rytířských zkoušek. Nejprve musel čelit zkoušce schopností proti simulacru Dartha Utamose, která byla i zčásti zkouškou odvahy. Následovala zkouška utrpení, kdy musel čelit těm nejhorším možným vlivům prostředím najednou a obrnit se proti nim. Druhou částí zkoušky odvahy byl následný souboj s dalším simulacrem, tentokráte temné Jedi, který však byl spíše vyrovnáním se s následky předchozího testu a byl i formou dokončení zkoušky utrpení. V poslední zkoušce, zkoušce ducha, musel čelit svému temnému já. Jak se nakonec ukázalo, tato část pro něj byla nejjednodušší, když své temné já při jeho prvním útoku bez potíží odzbrojil a poslal k zemi. Souboj tím skončil, protože dokázal porazit sebe sama, ale především temnotu skrytou v sobě, která byla skrze tuto představu projektována. Následoval už jen ceremoniál při němž jej mistr Yoda slavnostně učinil rytířem Jedi a odťal jeho padawanský cop. Krátce po orytířování mistr Yoda Alexovi předal holocron, který byl nalezen společně s Alexem, před devatenácti lety před Chrámem. Jednalo se o Jordiho Srdce, unikátní holocron, který mohl spustit pouze člen rodu Linxů a tehdy se Alex poprvé setkal se strážcem holocronu v podobě Jordiho Linxe.

Krátce po absolvování zkoušek byl Alex při vypomáhání s výukou younglingského Jestřapýřího klanu, kdy využíval jestřapýra Spixe, osloven mistrem Jedi Jorusem C'baothem. Ten mu nabídl účast v jeho Mezigalaktické Výpravě. Alex se při svažování setkal s jeho bývalou padawankou, nyní rytířkou Jedi Loranou Jinzler a také po poradě s mistrem Yodou se rozhodl nabídku, k nelibostí mistra C'baotha, odmítnout.

Starostlivý otec Editovat

Luke: "Alexi, přišla zpráva z Coruscantu, bothani si stěžovali na AFO."
Alex: "A to je problém Luku ? Prosímtě, jsou to jenom bothani"
Luke: "Nevím jak ty, ale já s nima nikdy nevycházel ..."
Alex: "... kdo říkal, že jsem se o to snažil ?"
Alex Linx a Luke Skywalker o problému, který způsobilo AFO-GOOW!

Jednou z Alexových rolí v Novém Řádu Jedi bylo i dohlížení nad aktivitami letecké skupiny AFO-GOOW!, kterou si založila jeho dcera Fay. Většinou to spočívalo v žehlení problémů, kterých se skupina dopustila, kdy tím největším bylo vybrání vrakoviště patřícího bothanům. Kvůli tomu Alex musel společně s Liamem Corriolanem cestovat na Coruscant, kde s pomocí Talis Laveret Arvis čelili bothanskému senátoru Uteku Mav'olisovi. Následkem tohoto jednání byl oficiální status letky, která měla mít přidělenu loď jako základnu a bude podléhat jejímu kapitánovi. Na ten post Alex protlačil svého přítele z Rojové Války chisse Senn'em'odouna.

Osobnost a vlastnosti Editovat

Od malička Alex působil jako neuvěřitelně všímavý a tichý chlapec, který nedával najevo strach a nesnažil se o přílišnou sociální interakci. To vedlo k tomu, že přátelství, která založil byla velice pevného charakteru a dlouhého trvání. S jeho všímavostí a pozorností je spojená i inteligence, kterou mnohdy projevoval a překvapoval jí své okolí. Základ jeho charakteru a především jeho upřímnost a přímost v jednání mu však některé věci komplikovala a zadělávala na potíže u arogantních protějšků. Nechyběla mu však ani odvaha, rozvážnost, které prokazoval v bojích, či pokud se za někoho postavil, aby jej chránil.

Už od malička rád sedával v blízkosti příjemných vodních ploch, což mistr Yoda vysvětloval jako genetickou zálibu ve vodě pocházející od prvních Linxů. V brzkém věku si taky vypěstoval oblibu ochutnávat cukrovinky z různých světů galaxie, především čokoládové, za čímž vězela interakce Waynea Qanta.

Mezi stinné stránky jeho osobnosti byla považována tzv. 'Yodovatost'. Někdy měl totiž projevovat sklon zastávat názory a gesta hodně podobná těm, která prováděl sám mistr Yoda. Dalším aspektem této vlastnosti byl sklon pošťuchovat ostatní v humorném duchu nebo mluvit s přeházeným slovosledem dle vzoru svého mistra. Ostatní to považovali za důsledek příliš velkého množství času stráveného v přítomnosti jeho mistra.

Síly a schopnosti Editovat

Z počátku, jako každý youngling při tréninku s mečem, studoval Alex techniku Shii-Cho, kterou dovedl slušně aplikovat i proti staršímu padawanovi. Nebál se však v souboji využít i technik mimo formy boje s mečem, jak úskok s podražením nohou či kotoul mimo úder soupeře. Neměl také potíže bojovat beze zbraně, kdy vhodně využíval všech svých dostupných předností a výhod, které mohl mít. Po získání statutu padawana začal Alex rozvíjet techniku Soresu, v níž ho mistr Yoda učil absolutní kontrole čepele, kdy byl schopen ji zastavit milimetry před cílem, či uprostřed úderu. Alexovo nátura jej však přiměla k samostudiu čtvrté formy boje Ataru, ať už studiem v Archívech nebo pozorováním svého mistra. Později mistr Yoda svolil i k této technice a ta rychle převážila do pozice hlavní používané formy.

Už od malička projevoval Alex silné nadání v Síle, což však nepřinášelo vždy jenom pozitivní vlastnosti. Již ve čtyřech letech se mu poprvé projevila Vize budoucnosti, schopnost kterou nikdy neměl v oblibě, protože mu pravidelně ukazovala zkázu a ničení. S přibývajícími roky byl stále silnější v základních technikách jako je Odhození nebo Telekineze, které se ale snažil používat hodně technicky a rozumně. Jakmile se stal Alex padawanem, tak se velkou rychlostí začalo rozvíjet využívání akrobatických prvků a stal se prominentním uživatelem techniky Skoku. Díky tvrdému výcviku svého mistra se Alex rozvíjel i po fyzické stránce bez přispění Síly, jednalo se především o vytrvalost, mrštnost a předvídavost. Během jedné z misí Alex aplikoval Ovlivnění na rycrity, i když byl proveden spíše ve formě Zmatení. Během rytířských zkoušek navíc Alex použil základy techniky Ochrana, aby tak mohl čelit nepříznivému vlivu prostředí okolo sebe.

Světelné meče Editovat

Alex si svůj první světelný meč postavil až ve třinácti letech a to díky vytížení jeho mistra a mnohým odkladům - přesto toho nelitoval, protože naleznul zlatý krystal. Tento meč mu vydržel až do konce života, i když se nevyhnul určitým modifikacím, opravám či změnám krystalové sady - zlatý krystal však vždy zůstal.

Za scénou Editovat

Myšlenka na stvoření Alexe Linxe a tím pádem i celého rodu Linxů vedla z přání mít postavu, podobnou Jordimu Linxovi i v období, kdy žil mistr Yoda a posléze. Jeho stvořením tak vyvstala nutnost vysvětlení jeho příbuznosti s Jordim a tedy vykonstruováním dlouhého rodokmenů Linxů, který však Alexem nekončí.

Výskyt Editovat